Przejdź do głównej zawartości

Zwyczajna łaska - William Kent Krueger

Zwyczajna łaska jest historią wielowątkową i dobrze napisaną. William Kent Krueger stworzył epicką opowieść o życiu, dorastaniu, miłości, przyjaźni, ale też o wszystkich negatywnych emocjach, jakimi może być targana ludzka dusza.

Głównym bohaterem jest Frank - syn miejscowego pastora. Pochodzi z rodziny, w której wiara w Boga oraz dobro jest istotnym elementem życia. Małą miejscowość w Minnesocie czeka istne trzęsienie ziemi. Spokojną egzystencję, przeplataną codziennymi obowiązkami i przyjemnościami, przerywa seria dziwnych zgonów, które dla trzynastolatka są początkiem wchodzenia w świat dorosłych i próbą zrozumienia otaczającej go rzeczywistości ze wszystkimi jej odcieniami.


Zwyczajna łaska to, dopracowany w każdym calu, opis amerykańskiej prowincji lat sześćdziesiątych. Tego, w jaki sposób funkcjonowały małe społeczności i jak patrzono na świat. To również doskonały portret dorastających młodych ludzi, którzy kochają, marzą i planują swoje dorosłe życie. To w końcu ukazanie świata dorosłych ze wszystkimi światłocieniami oraz zaduma nad ludzkim życiem w ogóle.

Dzięki plastycznemu językowi i doskonale nakreślonej plejadzie bohaterów William Kent Krueger stworzył opowieść, której przesłanie jest aktualne do dziś. Zmieniły się czasy, samochody, inaczej spędzamy czas, ale nasze uczucia, marzenia i ciekawość świata wciąż przybierają podobną formę od tak wielu lat. Zwyczajna łaska to opowieść konsolidująca w sobie powieść obyczajową oraz kryminał, zespolone razem trafną analizą psychologiczną ludzkiej natury.



Bardzo dziękuję Regałości i Wydawnictwu Dreams za egzemplarz książki do recenzji.




William Kent Krueger – amerykański autor, rozgłos zdobył serią kryminałów, w których główną postacią jest Cork O'Connor.

Komentarze

  1. Czytałam tę książkę po angielsku, ciekawa jestem tłumaczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy będę mieć chwilę, to być może sięgnę. Bo jakoś tak przesadnie do mnie nie przemawia. ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam entuzjastycznie nastawiona, ale książka sprawiła mi miłą niespodziankę.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jeszcze się kiedyś spotkamy - Magdalena Witkiewicz

  O Magdalenie Witkiewicz usłyszałam już na samym początku prowadzenia bloga. Moja droga do zapoznania się z twórczością Magdaleny Witkiewicz była długa i dosyć kręta. Pólka z napisem „Literatura obyczajowa” zwykle jest przeze mnie omijana. Po roku pandemii poczułam, że pora zbliżyć się do tej półeczki. Potrzebowałam książki, która pomoże mi się odprężyć po bardzo trudnym i stresującym roku w moim życiu zawodowym.