Przejdź do głównej zawartości

Wszystko, czego pragniemy - Marybeth Mayhew Whalen

źródło: Wydawnictwo Editio
Małe skupisko ludzkie gdzieś, gdzie wszyscy się znają. Miejsce swojskie i spokojne.

Jednak za drzwiami każdego z domów czają się sekrety, kłamstwa lub cienie przeszłości. 



Wszystko, czego pragniemy to ciekawa propozycja czytelnicza na długie wieczory. Porusza kwestie związane z ludzką naturą. W trakcie lektury nieustannie powracamy do nurtującego nas często pytania: na ile można poznać drugą osobę Czy jest to w ogóle możliwe?

Ta podmiejska osada w Karolinie Północnej, to teren, gdzie znajdziecie ładne domy, wypielęgnowane trawniki i wszystko to, co kojarzy Wam się z sielskim i anielskim życiem ludzi, którzy zawsze marzyli o egzystencji w ładzie, porządku oraz dostatku.

Jednak za zasłonami w oknach kryje się prawda. Nie wszyscy chcieliby, by wyszła na jaw. Najważniejsze jest to, aby nie wyjść poza z góry ustaloną formę.

Ważnym miejscem dla tej małej społeczności jest miejski basen. To tam spotykają się mieszkańcy. Rozmawiają, odpoczywają i plotkują Pewnego dnia to ważne dla nich miejsce zmienia się. Staje się miejscem niebezpiecznych wydarzeń, co zaburza, choć pozorny, ale jednak, spokój miasteczka. Wszystko staje się inne. A może wychodzące z ukrycia urazy, uczucia i emocje są prawdziwym obliczem tego miejsca?

Powieść jest ciekawa, porusza bardzo interesujący aspekt funkcjonowania małych społeczności. Bardzo zamkniętych, pełnych wewnętrznych powiązań i zależności, które często są niewidoczne dla osób z zewnątrz. Powieść pełna jest emocji. Ludzkich dramatów, radości i trosk. 

Do jednej rzeczy mam tylko zastrzeżenie – język. Być może jest to tylko jakiś rodzaj mojej osobistej fiksacji, niemniej jednak dla mnie, książka została napisana „stylem licealnym”. Brakuje mi w niej precyzyjnego, bogatego i trafiającego w sedno sposobu formułowania zdań, pisania o emocjach, wyrażania przez bohaterów swoich myśli. Dlatego, Wszystko, czego pragniemy jest dla mnie jedynie pozycją pobudzającą moją ciekawości. Niestety zbyt lekką w przekazie, w stosunku do opisywanych zdarzeń i biorących w nich udział bohaterów.




Bardzo dziękuję Wydawnictwu Editio za egzemplarz książki do recenzji.






Marybeth Mayhew Whalen – amerykańska pisarka I założycielka popularnej strony dla kobiet „She Reads”.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jeszcze się kiedyś spotkamy - Magdalena Witkiewicz

  O Magdalenie Witkiewicz usłyszałam już na samym początku prowadzenia bloga. Moja droga do zapoznania się z twórczością Magdaleny Witkiewicz była długa i dosyć kręta. Pólka z napisem „Literatura obyczajowa” zwykle jest przeze mnie omijana. Po roku pandemii poczułam, że pora zbliżyć się do tej półeczki. Potrzebowałam książki, która pomoże mi się odprężyć po bardzo trudnym i stresującym roku w moim życiu zawodowym.