Przejdź do głównej zawartości

TOP 5 Inspirujących książek dla Kobiet

źródło: Pixabay
Obchodzicie Dzień Kobiet? Co myślicie o tym święcie? 

Ja mam do niego stosunek negatywny. Dla mnie to rodzaj reliktu przeszłości, sloganu, który ma się nijak do obecnej sytuacji Kobiet, do tego jak się czujemy, co myślimy i jak się zmieniamy.



Jasne, że miło jest dostać kwiaty, czekoladę, czy coś innego, ale czy to naprawdę sprawia, że jesteśmy z siebie dumne i zadowolone?

Dlatego, pod pretekstem Dnia Kobiet, chciałam Wam zaproponować pięć bardzo ciekawych i inspirujących książek, poświęconych wyjątkowym przedstawicielkom naszej płci. :) 

Masz na imię Camille - Agnieszka Stabro


źródło: Wydawnictwo MG


Camille Claudel była francuską rzeźbiarką. Ogromnie wrażliwą i niesamowitą kobietą. Autorka zabrała mnie w cudowną podróż do Francji pełnej sztuki, marzeń, skrajnych uczuć i…tego, co nieuchwytne i nienamacalne, a postać Camille Claudel zostanie w mojej pamięci na zawsze. Więcej o książce TUTAJ.


Nie wrócą te lata. Autobiografia i listy do męża - Mariola Pryzwan, Irena Jarocka


źródło: Prószyński i S-ka

Irena Jarocka była jedną z najważniejszych postaci na polskiej scenie muzycznej. Połączenie jej wspaniałego głosu z piękną muzyką i wartościowym testem, sprawiało, że tysiące Polaków nuciło jej utwory przez wiele lat. Jej biografia to właściwie materiał na dobry i wartościowy film biograficzny. Jej życie nie było usłane różami, ale dzięki swojemu uporowi oraz talentowi mogła osiągnąćc tak wiele... Więcej o książce  TUTAJ.


Grace i Grace - Margaret Atwood

źródło: Prószyński i S-ka

Grace i Grace to opowieść oparta na faktach. Atwood zainspirowana historią Grace Marks oraz tym, co działo się wokół jednej z najsłynniejszych morderczyń zza oceanu, napisała swoja wersję tej historii. To przewrotność z mojej strony, umieszczać tę książkę w tym zestawieniu - w końcu mówimy o kobiecie podejrzanej o zabójstwie, ale Atwood należy do tzw. pisarek- feministek, które swoją twórczością uświadamiają nam nasza wartość, nasze prawa i to, jak wiele już dla siebie zrobiłyśmy. Więcej o książce TUTAJ.


Simona. Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak - Anna Kamińska

źródło: Wydawnictwo Literackie

Jej portret, pióra Anny Kamińskiej, to historia o życiu w rodzinie pełnej indywidualistów i wybitnych jednostek, gdzie nie ma miejsca na słabości i „zwyczajność”. Dom nie gwarantował jej ciepła i wsparcia, tak potrzebnego dziecku do właściwe rozwoju. Miłość i akceptacje dawały jej zwierzęta. Fascynująca historia, którą przeczytacie jednym tchem! Więcej o książce TUTAJ.


Tylko mnie pogłaszcz… Listy do Haliny Poświatowskiej - Mariola Pryzwan, Ireneusz Morawski

źródło: Prószyński i S-ka

Książka jest intymnym zapisem relacji dwojga ludzi.  Listy przeleżały kilkadziesiąt lat. Ireneusz Morawski zmarł kilka lat temu, to jego żona zdecydowała się na publikację listu dwojga przyjaciół, uznając, że warto podać ich treść do publicznej wiadomości. Mariola Pryzwan, współautorka publikacji, zajęła się techniczną stroną książki. Nie ingerowała w treść listów, zajęła się jedynie interpunkcją, ale, co ważne, dodała do książki zdjęcia i przypisy, które swoją treścią uzupełniają listy Poświatowskiej i Morawskiego.  Więcej o książce TUTAJ.

A Ciebie jaka książka zainspirowala? :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jeszcze się kiedyś spotkamy - Magdalena Witkiewicz

  O Magdalenie Witkiewicz usłyszałam już na samym początku prowadzenia bloga. Moja droga do zapoznania się z twórczością Magdaleny Witkiewicz była długa i dosyć kręta. Pólka z napisem „Literatura obyczajowa” zwykle jest przeze mnie omijana. Po roku pandemii poczułam, że pora zbliżyć się do tej półeczki. Potrzebowałam książki, która pomoże mi się odprężyć po bardzo trudnym i stresującym roku w moim życiu zawodowym.