Przejdź do głównej zawartości

Ogród Zuzanny. Tom 2. Odważ się kochać - Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska

źródło: W.A.B.
Po lekturze pierwszego tomu (więcej tutaj) byłam oczarowana. Dawno nie czytałam polskiej historii obyczajowej, która nie dość, że jest dobrze napisana, to jeszcze nie jest banalna.

Dlatego, kiedy zaproponowano mi recenzję drugiego tomu nie wahałam się ani chwili.

Urocza Stara Leśna żyje swoim życiem, a jej mieszkańcy mierzą się z problemami życia codziennego. Tym razem panie z rodu Czapliczów ustępują nieco miejsca innym mieszkańcom Starej Leśnej.

W willi Kurza Stopka życie będzie toczyło się spokojnym rytmem, a Zuzanna, Adam i Wojtek będą cieszyć się swoim małym rodzinnym szczęściem.

Na pierwszy plan wysuną się przyjaciółki Zuzanny, które znajdą się na życiowym zakręcie. Kazia i Wiola jeszcze nie domyślają się jaką niespodziankę szykuje im los. Przygotujcie chusteczki, czekoladę i wino.

Ogród Zuzanny. Tom 2. Odważ się kochać, podobnie jak poprzedni jest przepełniony ciepłem i czymś co ja nazwałabym pozytywną energią. Malkontenci nie czytajcie!

Choć mam wrażenie, że część pierwsza sagi o małym miasteczku była nieco bardziej świeża i odkrywcza (przynajmniej dla mnie), to drugą odsłonę Ogrodu Zuzanny polecam ją Wam z całego serca. Na długie jesienne i zimowe wieczory nie ma nic lepszego na poprawę humoru niż dobra książka.

Co prawda tom drugi powstał, jak dla mnie, w ekspresowym tempie, to wciąż jest interesującą i wartą uwagi pozycją czytelniczą. I dobrze. Poprawia humor, nastraja pozytywnie i daje dużo radości.
Bardzo mnie cieszy fakt, że książka trzyma poziom, Jest sympatyczną i pełną optymizmu wizją świata. Pozwala odetchnąć, zapomnieć o własnych kłopotach.

Jednocześnie mam nadzieję, że kolejna część sagi o Starej Leśnie nie powstanie zbyt szybko. Nie zrozumcie mnie źle. Lubię dobre książki, ale uważam, że nasi autorzy, zwłaszcza powieści obyczajowych, tworzą zbyt szybko, a co za tym idzie zbyt niechlujnie, a to odbija się przede wszystkim na nas, czyli czytelnikach. Wolę poczekać -przykładowo- ponad rok, albo dłużej na kolejną odsłonę sagi, niż za niecałe pół roku sięgnąć po trzeci tom i poczuć wielkie rozczarowanie.

Na obecną chwilę   Ogród Zuzanny. Tom 2. Odważ się kochać to pozycja warta przeczytania w okresie jesienno -zimowym.


Bardzo dziękuję Grupie Wydawniczej Foksal za egzemplarz książki do recenzji.








Justyna Bednarek – dziennikarka, redaktorka w pismach kobiecych, autorka książek dla dzieci.
Jagna Kaczanowska – psycholożka.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jak zbudować motocykl? Techniczna historyjka - Martin Sodomka

źródło: Prószyński i Ska Jak zbudować motocykl? Techniczna historyjka Martina Sodomki to nowość dla dzieci powyżej siódmego roku zycia, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka.