Przejdź do głównej zawartości

Śpiące królewny - Stephen King, Owen King

źródło: Prószyński i S-ka
Nie jestem fanką Kinga. Śpiące Królewny to moje pierwsze zetknięcie z twórczością tego pisarza.  Co mnie do tego skłoniło? Ciekawość. Wszyscy obok mnie czytają jego powieści, a ja oglądam jedynie adaptacje filmowe i telewizyjne.

Moja przygoda z Kingiem jest o tyle ciekawa, że tę książkę autor napisał we współpracy z własnym synem. I chcąc nie chcąc starałam się, mimo skupienia na fabule, wyłapać różnice w tekście, tak by ocenić, kto napisał który fragment lub rozdział. 



Teraz, czekam aż ktoś z moich znajomych fanów Kinga przeczyta książkę, żebyśmy mogli skonfrontować swoje uwagi.

Jak powiedziałam to moje pierwsze zetknięcie z Kingiem w formie książki, więc jedynie pokrótce opowiem Wam o fabule. Dla mnie było ciekawie, choć, opierając się na opowieściach znajomych, oczekiwałam większej zawiłości i…dziwaczności (nie jestem pewna czy to dobre określenie).

Wracając do fabuły…Zachodzi tajemniczy proceder w trakcie kobiecego snu. Polega on na tym, że u kobiet, które zapadają w sen dochodzi do przemiany – zamieniają się w kokon. Jeśli się je obudzi stają się niebezpieczne i pełne agresji. Jeśli zaś sen nie zostaje przerwany taka kobieta trafia do innego wymiaru, gdzie wiedzie szczęśliwą egzystencję. Jednak powrót do rzeczywistości wywołuje u nich prawdziwy szał. Trzeba zatem dbać o ich niczym niezakłócany sen lub o to, by w ogóle nie zasnęły. Dlaczego – nie wiadomo.

Duża część akcji dzieje się w amerykańskim zakładzie karnym, gdzie stłoczone w małych celach kobiety za wszelką cenę nie mogą zasnąć. Zdezorientowanie bohaterów i czytelnika jest spore, bo nikt nie wie z czym walczy i z jakiego powodu. Muszę powiedzieć, że klimat zakładu karnego, jako świata, samego w sobie usytuowanego w innej rzeczywistości, w połączeniu z dziwną sytuacją, bardzo przypadł mi do gustu. W ogóle przychylam się do wniosku, że autor świetnie zna i oddaje na papierze amerykańskie reali, życie i ludzi.

Generalnie ta książka daje do myślenia. Stawia masę pytań o szerokim wachlarzu, na które, czytając, musimy sobie odpowiedzieć sami. Dla mnie ta historia była interesująca i tajemnicza. Czułam się trochę jak podczas czytania kryminału. Zagadka, tajemnica, dużo pytań, dobre dialogi i dobrze opisane realia USA, sprawiły, że mam ochotę na więcej książek Kinga.



Bardzo dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka za egzemplarz książki do recenzji.





Stephen King – amerykański pisarz, autor ponad pięćdziesięciu książek, które biją rekordy sprzedaży na całym świecie.

Owen King- syn S. Kinga, nauczyciel kreatywnego pisania.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jeszcze się kiedyś spotkamy - Magdalena Witkiewicz

  O Magdalenie Witkiewicz usłyszałam już na samym początku prowadzenia bloga. Moja droga do zapoznania się z twórczością Magdaleny Witkiewicz była długa i dosyć kręta. Pólka z napisem „Literatura obyczajowa” zwykle jest przeze mnie omijana. Po roku pandemii poczułam, że pora zbliżyć się do tej półeczki. Potrzebowałam książki, która pomoże mi się odprężyć po bardzo trudnym i stresującym roku w moim życiu zawodowym.