Przejdź do głównej zawartości

ErVegan. Kuchnia roślinna dla każdego - Eryk Wałkowicz

źródło: Wydawnictwo Znak
Dzisiaj będzie zupełnie, zupełnie inaczej niż zwykle. W ten "prawie wakacyjny" poniedziałek opowiem o publikacji z kategorii, która pojawia się na blogu po raz pierwszy. Przedstawiam Wam książkę o kuchni roślinnej.

Pewnie pomyślicie, że zwariowałam. Albo, że próbuję Was zachęcić do czegoś co sama stosuję, bo dostałam „fioła”. Nic z tych rzeczy. Już od jakiegoś czasu obserwuję blog Eryka erVegan., na którym propaguje on idee diety roślinnej. Najpierw tylko czytałam, potem zaczęłam coś gotować, aż kupiłam książkę…


Podobają mi się jego przepisy. I na blogu i w książce. Wprowadzam je do swojej kuchni od jakiegoś czasu. Testuję je i sprawdzam, co smakuje mi w proponowanej przez niego diecie, a co nie. Pewnie jesteście ciekawi, czy jadam mięso? Jadam.  Ale jakiś czas temu odkryłam, że dieta roślinna, stosowana w przewadze nad mięsną, dobrze wpływa na mój organizm, a co za tym idzie na moje samopoczucie.

A wracając do książki…

To także taki mini poradnik o tym, czym jest weganizm i „czym on się je”. Informacje o diecie wegańskiej zostały podane w prosty i przystępny sposób. Oprócz przepisów, w książce Kuchnia roślinna dla każdego, znajdziecie dużo ciekawych porad dotyczących gotowania na diecie wegańskiej np., jakie tłuszcze stosować. I wiele świetnych i bardzo przydatnych porad np. o suplementacji, co jest wiedzą przydatną, nie tylko dla osób niejedzących mięsa. Autor w prosty sposób, rzeczowo i też szczerze pisze o weganizmie i swojej drodze do dęty roślinnej. I to mi się u niego podoba.

Dla mnie ta książka nie jest tylko zachętą do przejścia na weganizm. Ona czymś w rodzaju wskazówki. Można ją wykorzystać lub nie. Osobiście korzystam z niej wprowadzając wiele do swojej diety, ale całkowicie na weganizm nie przechodzę. Za bardzo kocham jajka. A na serio, to nie czuję, że nastało moje „już”. Na razie cieszę się tym, co jem, eksperymentując i szukając swojej drogi.

A książkę Kuchnia roślinna dla każdego polecam wszystkim, którzy kochają gotować i eksperymentować w kuchni.



Eryk Wałkowicz – dietetyk,  autor bloga poświęconego kuchni roślinnej ervegan.com

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jeszcze się kiedyś spotkamy - Magdalena Witkiewicz

  O Magdalenie Witkiewicz usłyszałam już na samym początku prowadzenia bloga. Moja droga do zapoznania się z twórczością Magdaleny Witkiewicz była długa i dosyć kręta. Pólka z napisem „Literatura obyczajowa” zwykle jest przeze mnie omijana. Po roku pandemii poczułam, że pora zbliżyć się do tej półeczki. Potrzebowałam książki, która pomoże mi się odprężyć po bardzo trudnym i stresującym roku w moim życiu zawodowym.