Przejdź do głównej zawartości

W cieniu tajemnic - Anne Jacobs

źródło: Prószyński i S-ka
Szczerze mówiąc miałam nie zabierać się w ogóle za tę książkę. Ale okazało się , że przypadkiem przeczytałam drugi tom tej sagi rodzinnej, dopiero w połowie dotarło do mnie, że to ciąg dalszy wcześniejszej historii.

Jednak pisanie recenzji zacznę od pierwszego tomu. 

Historia rodziny Melzerów, z Augsburga to opowieść o bogatej rodzinie właścicieli fabryki, którzy wiodą spokojne i uporządkowane życie. Niczego o im nie brakuje, a wszystkie ich zachcianki spełnia zatrudniona w posiadłości służba.

Na pierwszy plan całej opowieści wysuwa się Marie, młoda pomoc kuchenna, która właśnie zaczyna pracę u Melzerów. Dziewczyna nie tylko chce zarobić na własne utrzymanie, ale też pragnie wyjaśnić tajemnicę sprzed lat, która jest nierozerwalnie związana z rodziną augsburskich fabrykantów.

W powieści nie brak ciekawych zdarzeń i zwrotów akcji, choć są one nieco  sztampowe, jak na tego rodzaju sagę. O ile specjalnie mnie to nie przeszkadza i wciągnęłam się w fabułę, to bardzo brakowało mi odniesień do ówczesnych wydarzeń politycznych i rządów ostatniego Cesarza Niemiec.

Przez brak odniesień do polityki czułam, że W cieniu tajemnic jest bardzo oderwana od ówczesnej rzeczywistości. Brakowało mi informacji o tym, jak to wszystko, co na zewnątrz, postrzegają bohaterowie wykreowani przez autorkę. Ale jak powtórzę, jest to moje zdanie. Sama w sobie historia obyczajowa jest ciekawa i doskonała na jesienne wieczory.




Anne Jacobs – autorka pisząca powieści pod kilkoma nazwiskami.


Komentarze

  1. Rzadko czytam takie książki, gdyż są bardzo przewidywalne. Chociaż czasami się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jak zbudować motocykl? Techniczna historyjka - Martin Sodomka

źródło: Prószyński i Ska Jak zbudować motocykl? Techniczna historyjka Martina Sodomki to nowość dla dzieci powyżej siódmego roku zycia, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka.