Przejdź do głównej zawartości

Zapach czekolady - Ewald Arenz

źródło: W.A.B.
Zawsze twardo stąpałam po ziemi. Historie o miłości nigdy nie były moimi książkowymi faworytkami.

Na lekturę Zapachu czekolady zdecydowałam się…przypadkiem...


Do książki podeszłam bardzo sceptycznie. Nawet podwójnie nieufnie, mając w pamięci nieudaną przygodę z książką Jo Baker , o której możecie przeczytać tu.

Tym razem, poczułam, że książka wciągnęła mnie bez reszty. Historia miłości głównego bohatera i jego ukochanej, została opowiedziana w tak delikatny i elegancki sposób, że zawładnęła moim sercem.

Sceny opisujące rodząca się miłość głównego bohatera, jej etapy i sposób starania się o ukochaną, został doskonale przelany na papier.. Dla mnie jest to idealna mieszanka ówczesnej mentalności, elegancji oraz talentu pisarskiego autora, który niczego w swojej książce nie zepsuł.

Bardzo dawno nie czytałam tak subtelnej, a jednocześnie naszpikowanej emocjami historii. Na pewno wiele wspólnego z całym klimatem książki, miała doskonale odmalowana sceneria stolicy Cesarstwa Austro - Węgier. Czułam się jak towarzysz moich bohaterów, pracownik fabryki czekolady i zwykły mieszkaniec Wiednia.

Niemieckiemu pisarzowi, co nie jest łatwe, udało się zawładnąć moim sercem. Napisana przez niego historia miłosna, tak pysznie okraszona czekoladą, na zawsze zapadła mi w pamięć i będzie jedną z tych historii, do których będę wracać.




Ewald Arenz – uznany niemiecki pisarz.


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jeszcze się kiedyś spotkamy - Magdalena Witkiewicz

  O Magdalenie Witkiewicz usłyszałam już na samym początku prowadzenia bloga. Moja droga do zapoznania się z twórczością Magdaleny Witkiewicz była długa i dosyć kręta. Pólka z napisem „Literatura obyczajowa” zwykle jest przeze mnie omijana. Po roku pandemii poczułam, że pora zbliżyć się do tej półeczki. Potrzebowałam książki, która pomoże mi się odprężyć po bardzo trudnym i stresującym roku w moim życiu zawodowym.