Przejdź do głównej zawartości

Beczka miodu i łyżka dziegciu - rok 2017 w pigułce


Mijający rok był największym wyzwaniem w mojej karierze blogowej.  Jest kilka sukcesów i parę porażek. Jak w życiu. Było ciężko i trudno, a mój zapał w pewnym momencie ostro wyhamował….


Za sukces uważam utrzymanie stałego grona odbiorców na blogu i systematyczne jego powiększanie. Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że z pewnością mogłam zrobić coś inaczej, by ten przyrost był jednak większy.

Udało mi się utrzymać kilka ważnych kontaktów, na których mi zależało. Ponadto, nawiązałam współpracę z Grupą Wydawniczą Foksal. Dzięki tej współpracy pojawiły się na blogu doskonałe książki Helbig, Miłoszewskiego czy S. Zientek. Z kolei dzięki współpracy z Wydawnictwem Czarne miałam okazję zachęcać Was do czytania wyśmienitych reportaży z bogatej oferty tego wydawcy. Ponadto, moje recenzje nadal publikuje portal www.eprzedszkole.com.pl . Bardzo cieszę się, że razem możemy zachęcać maluchy do czytania książek.

Nowością jest fakt, że od kilku miesięcy moje recenzje publikowane są na stronach www.upolujebooka.pl , gdzie znajdziecie pełną ofertę dostępnych ebooków w atrakcyjnych cenach.

Część z nawiązanych kontaktów recenzenckich uległa samoistnemu rozwiązani,  bądź wyraźnemu rozluźnieniu. Z mojej strony bez żalu, ponieważ wiąże się to ściśle z tym, jakie książki będą się na blogu pojawiać w ciągu kolejnych miesięcy. A właściwie nie do końca bez żalu. Brakuje mi pracy z Regałem Nowości, bo to profesjonalizm w czystej postaci, ale też doskonale rozumiem, że obie strony się zmieniają, a ja życzę Regałowi Nowości pomyślnych wiatrów w 2018 roku.

Żałuję też kilku nieprzeczytanych książek. Nieprzeczytanych z różnych powodów. W kolejnym roku z pewnością do nich wrócę. A ich recenzje pojawią się na blogu.

Niewątpliwą porażką jest bak nowej strony dla bloga. Niestety praca nad stroną przeciąga się w czasie. Z prostej przyczyny – nie zleciłam tego nikomu. Staram się robić to w warunkach domowych, a treści do „przerobienia” jest sporo. Chciałabym też, żeby strona była jak najbardziej przystępna dla Was i taka jaką ją sobie wymyśliłam. Na pewno, kiedy nowa strona już powstanie, zacznę pracować nad newsletterem – Wasze uwagi pożądane!

Z pewnością blog nadal będzie obecny na Facebooku (https://www.facebook.com/domowaksiegarnia/)  i Instagramie. (@domowa_ksiegarnia ).

Z całą pewnością nie zostanę youtuberem, ani też nie będę robić relacji live chat. Ten rodzaj przekazu, choć modny i chwytliwy, nie interesuje mnie i kompletnie nie czuję potrzeby wchodzenia w ten obszar działalności.

Posty będą pojawiać się maksymalnie dwa razy w tygodniu. Jak na razie chciałabym, żeby to były wtorki i piątki.  Na bieżąco będą pojawiać się posty dodatkowe, takie jak dobre promocje książkowe czy informujące o ciekawej akcji propagującej czytelnictwo.

Dziękuję Autorom recenzowanych przeze mnie książek za wszystkie słowa podziękowania oraz wszelkie uwagi z ich strony. Wasze słowa są dla mnie bardzo cenne.

Dziękuję Wszystkim, którzy wspierają mnie w blogowej działalności. Motywują mnie swoją krytyką do pracy i czytają. I na dodatek - czasami chwalą. :-)

Koniec roku to idealny czas na podsumowania. Na blogu znalazło się ponad sto recenzji książek z wielu kategorii. Kilka z nich zachwyciło mnie szczególnie i głęboko zapadło w pamięć.

Chciałabym przypomnieć Wam kilka tytułów, które, jeśli ktoś jeszcze po nie nie sięgnął, warto przeczytać lub polecić znajomym (np. podrzucając link do tego postu).

1) Urodzić dziecko - Kristina Sandberg
Wiele powieści reklamowanych jako rewelacyjne, po przeczytaniu, okazują się historiami, które właściwie nie są warte uwagi czytelnika. Z tą książką jest zupełnie inaczej.  Historia Maj jest opowieścią, która dosłownie wbiła mnie w fotel.” Więcej TUTAJ

2) Odezwij się - Magdalena Zimniak
Magdalena Zimniak udowadnia, że potrafi sprostać nawet bardzo wygórowanym oczekiwaniom, a stworzony przez nią portret Mielczarków jako rodziny oraz jej historia będzie fabułą, która wbije się w naszą pamięć na bardzo długi czas. Dodatkowo, świetne wrażenie potęguje fakt, że autorka naprawdę potrafi pisać o emocjach. Wie, co chce przelać na papier i realizuje to z zaskakująca dokładnością. Daje to efekt piorunująco mocnej powieści, której nie wolno Wam przegapić.” Więcej TUTAJ

3) Inna od siebie - Brygida Helbig
Maria Komornicka, odesłana w odmęty zapomnienia, pisarka, poetka i tłumaczka, była kobietą nieprzeciętną, niebywale inteligentną, ale i ogromnie wrażliwą. Jej życiorys to fascynująca opowieść o kobiecie świadomej swojego talentu, której literacki blask rozbłysnął bardzo mocno. Niestety świecił jedynie przez chwilę.” Więcej TUTAJ

4) Brunatna kołysanka. Historie uprowadzonych dzieci - Anna Malinowska
Reportaż Anny Malinowskiej opowiada o dzieciach, które zostały uprowadzone, przez niemieckie władze, w celu wynarodowienia i przysposobienia ich jako przyszłych obywateli III Rzeszy. Książka jest świetnie napisana. Dotrzymano wszystkich standardów fachowości i rzetelności.” Więcej TUTAJ

5) Depesze - Michael Herr
Po lekturze reportażu Herr’ a mam ochotę krzyczeć, że wojna to g***o! Jego opowieść jest tak sugestywna i pełna plastycznych obrazów, że momentami miałam ochotę rzucać książką w kąt (a ściślej moim czytnikiem).” Więcej TUTAJ



Do „przeczytania” w Nowym Roku!

Komentarze

  1. "Odezwij się " moim zdaniem bardzo dobra książka ☺ W sumie widzę udany rok. Życzę jeszcze lepszego Nowego Roku i wielu inspirujących lektur☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, ze masz podobne zdanie. I Tobie życzę dobrego Roku 2018! :) I samych dobrych książek do czytania :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jeszcze się kiedyś spotkamy - Magdalena Witkiewicz

  O Magdalenie Witkiewicz usłyszałam już na samym początku prowadzenia bloga. Moja droga do zapoznania się z twórczością Magdaleny Witkiewicz była długa i dosyć kręta. Pólka z napisem „Literatura obyczajowa” zwykle jest przeze mnie omijana. Po roku pandemii poczułam, że pora zbliżyć się do tej półeczki. Potrzebowałam książki, która pomoże mi się odprężyć po bardzo trudnym i stresującym roku w moim życiu zawodowym.