Ogród
z brązu to świetny thriller, który wciąga bez reszty i sprawia, że dreszcz
emocji nie opuszcza czytelnika do ostatniej strony tej fantastycznej książki.
Gustavo
Malajovich, argentyński scenarzysta, debiutuje w Polsce i w swojej ojczyźnie Ogrodem z brązu, i z miejsca zdobywa
moje serce, a także umysł. Ta książka to błyskotliwie skonstruowana intryga, której
rozwiązania i powodów nie domyślicie się do samego końca.
Fabian Danubio jest architektem, ma żonę i
córkę. Jego życie przepełnia praca i rodzina. Żona pogrąża się w depresji, co
rzutuje na pożycie małżonków. Jest też kilkuletnia córka, która żyje w swoim
dziecięcym świecie. Niespodziewanie czteroletnia Moira znika razem ze swoją opiekunką.
W zwykły, niczym niewyróżniający się dzień, dziewczynka jedzie z nianią na
urodziny koleżanki i znika. Jej ślad urywa się na jednej ze stacji metra.
Znikniecie Moiry
jest ogromnym ciosem dla Fabiana i jego żony. Fabian chwyta się rozpaczliwej myśli,
ze córka za chwilę się znajdzie. Jednak jego żona coraz bardziej pogrąża się w
rozpaczy i depresji, która niestety wygrywa i zbiera swoje śmiertelne żniwo.
Fabian zostaje sam w swojej rozpaczy i nadziei. Niestety wymiar sprawiedliwości
nie spieszy się z odnalezieniem jego córki. Sprawa grzęźnie w bagnie
opieszałości i nieudolności miejscowej policji.
Mijają lata, a Fabian
popada w stan apatii, zamyka się w swoim własnym świecie. Postanawia na własną
rękę poszukać córki. Pomocną dłoń wyciąga do niego ekscentryczny detektyw, który
poruszony jego historią, chce pomóc znękanemu bliźniemu i rozwikłać sprawę
zaginięcia Moiry.
Współpraca
detektywa i Fabiana z biegiem czasu zamienia się w coś na kształt przyjaźni.
Ich prywatne śledztwo przybiera formę poszukiwań w ciemnym lesie po krętych
ścieżkach, gdzie spotyka się najdziwniejsze osoby o niekoniecznie czystym
sumieniu. Te poszukiwania zaprowadzą Fabiana do miejsca, które go zaskoczy, a
prawda okaże się prawdziwym szokiem nie tylko dla niego, ale i dla czytelnika,
który zdąży się już zaprzyjaźnić z głównym bohaterem.
Ogród z brązu jest nie tylko
fantastycznie napisanym thrillerem z niespodziewanymi zwrotami akcji i
świetnie skonstruowanymi bohaterami ze wszystkich planów fabuły, ale też doskonałym
obrazem życia społecznego Argentyny, jego podziałów i różnic. To także nieprzyjemny obraz argentyńskiej policji i tamtejszego wymiaru sprawiedliwości.
Gustavo Malajovich – z wykształcenia jest architektem.
Jest scenarzystą jednego z najpopularniejszych argentyńskich seriali. Ogród z brązu jest jego debiutem
literackim.
Komentarze
Prześlij komentarz