Przejdź do głównej zawartości

Z jednym wyjątkiem - Katarzyna Puzyńska

Z jednym wyjątkiem to kolejna część opowieści o sympatycznych policjantach z komisariatu w Lipowie autorstwa Katarzyny Puzyńskiej.

Tym razem autorka powraca do schematu powieści znanego nam już z Motylka i Trzydziestej pierwszej. Dla mnie było to już nieco nużące. Nie lubię powtarzalności. Ale...


Sam temat intrygi jej rozwinięcie i zakończenie było dla mnie bardzo interesujące i ciekawe. Szachy są dla mnie kompletna zagadką, wiec opis intrygi szachowej był dla mnie czymś niezmiernie wciągającym, a powody zbrodni okazały się dla mnie bardzo zaskakujące.

Dodatkowo cieszy mnie fakt, że korzenie intrygi sięgały tak głęboko wstecz, bo aż do dziewiętnastego wieku. Choć przyznam, że odrobinę brakowało mi obszerniejszego opisu czasów minionych.

Ciekawy był dla mnie też sposób szafowania tropami, który stanowił dla mnie zagadkę do samego końca. Po raz kolejny prawie każdy z bohaterów „miał coś za uszami”, a ja mogłam snuć domysły do woli i dopasowywać mordercę do swoich tropów i podejrzeń.

Nie będę dłużej rozwodzić się nad fabułą, ponieważ zepsuję osobom, które nie znają tej część przyjemność zagłębiania się w lekturze i rozwiązywania zagadki kryminalnej.

Ciekawi mnie zagadka przyszłości komisariatu w Lipowie, choć mój detektywistyczny nos mówi mi, że wszystko skończy się dobrze, czy będzie to po myśli naszych ulubionych bohaterów, przekonamy się w krótce, ponieważ Katarzyna Puzyńska pracuje na kolejną częścią opowieści o lipowskich policjantach.



Katarzyna Puzyńska- z wykształcenia jest psychologiem a z zamiłowania pisarką. Autorka serii kryminalnej Lipowo.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek - Asia Olejarczyk

źródło:Wydawnictwo Dreams O dziewczynkach i chłopcach dla chłopców i dziewczynek to bardzo interesująca propozycja dla rodziców kilkulatków.  Autorka książki - Asia Olejarczyk - w przystępny i bardzo przyjazny sposób porusza tematy związane z miłością, okazywaniem uczuć, seksualnością człowieka oraz różnicami pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Ekspozycja - Remigiusz Mróz

Ekspozycja jest najnowszą powieścią sensacyjną, która wyszła spod pióra obiecującego, młodego pisarza o nazwisku Mróz. Jest też pierwszą częścią przygód piekielnie inteligentnego acz obcesowego komisarza Wiktora Forsta, który za dużo pije, za mało śpi, ale dużo główkuje. Bohater odrobinę irytujący, ale o wiele bardziej imponujący swoją wiedzą, oczytaniem i umiejętnością wyciągania wniosków.

Jak zbudować motocykl? Techniczna historyjka - Martin Sodomka

źródło: Prószyński i Ska Jak zbudować motocykl? Techniczna historyjka Martina Sodomki to nowość dla dzieci powyżej siódmego roku zycia, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka.